Ryckelösa 3

58561 Linghem

013-310163

0709-132887

Mon - Fri 9.00 - 19.00

Lordag och Söndag stängt

Köp- och leveransvillkor

1. Våra produkter och priser

Alla priser i butiken, på websidan och i annonser är i SEK och inklusive moms (25%). Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter som kan finnas både i text och pris. Skulle något fel upptäckas är vi mycket tacksamma för information från dig om detta.

För att handla hos oss måste du vara över 18 år.

Vill du beställa någon produkt i större kvantiteter, är du välkommen att höra av dig till oss för en offert.

2. Sekretesspolicy och nyhetsbrev

Kundens personuppgifter som lämnas vid registrering behandlas konfidentiellt. Uppgifterna används för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund, skicka order till rätt adress samt att kontrollera kreditvärdighet vid fakturabetalning. Personnummer behöver endast lämnas av de kunder som önskar betala mot faktura. Som kund hos oss har du möjlighet att få vårt nyhetsbrev med unika erbjudanden och tips om nyheter. Du kan när som helst avsluta din prenumeration genom att avregistrera dig.

Av respekt för prenumeranter på vår nyhetsbrev gäller följande för hantering av prenumeranters e-postadresser och övrig information: våra prenumeranters e-postadresser ska under inga omständigheter säljas, hyras ut eller på andra sätt upplåtas till annan part. Utskick görs på sådant sätt att en e-postadress ej blir tillgänglig för andra än aktuell mottagare. I de fall då prenumeranter väljer att avsluta sin prenumeration på vårt nyhetsbrev kommer detta omedelbart och utan förbehåll att respekteras. Allt enligt personuppgiftslagen, PUL.

3. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Tänk på att spara den. Om du inte har fått en orderbekräftelse så har din beställning inte gått igenom.

4. Leveranstid

Leveranstiden är normalt 5-10 dagar från det att din beställning görs. Beställningar mottagna på lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag. Skulle någon vara för tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre.

5. Frakt

Normalpaket med Schenker Privpak, 49 kr (Standard) för mindre beställningar.
Paketet kommer normalt fram på 5-10 dagar till ditt utlämningsställe, du får dock paketavin dagen där på i brevlådan.  Du kan söka Schenkers utlämningsställen på www.privatpaket.se

Stora och tunga produkter fraktas med våra transportbilar / kranlastbilar.

6. Betalningssätt

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på bara några sekunder göra transaktionen via Payson. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar.

Kreditkort – Med Payson kan du välja att betala med följande kort: VISA, Master Card, (Ingen avgift tillkommer)

Direktbetalning i bank – Med Payson kan du även direktbetala i din bank. Dessa banker har avtal med Payson: S|E|B, Handelsbanken och Swedebank

Kreditkortsbetalningar hanteras av Payson. Ditt kreditkortsnummer sparas inte hos oss.

7. Ångerrätt

Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela oss detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med en kopia på orderbekräftelsen samt ange din bank och kontonummer för insättning av dina utlägg. Du får dock själv stå för frakten t o r. För att vara säker på att paketet kommer tillbaka som det skall så rekommenderar vi att du väljer ett sätt där man kan spåra paketet, då det ligger på ditt ansvar att paketet kommer tillbaka. Obs! att returfrakten kan vara helt annan än den frakt du betalar hos oss. På orderbekräftelsen anger du returorsak ”Ångerrätt”. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

Ej uthämtade/outlösta paket – Vi debiterar 250 kr oavsett köpsumma för att täcka våra hanteringskostnader/frakt för ej uthämtade/outlösta paket. Betalning ska ske snarast. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

8. Reklamationer

För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med orderbekräftelsen eller en kopia av den! På orderbekräftelsen anger du returorsak. Skriv ett mail till info@madera.se och ange felet så får ni hjälp med retur och makulering av köpet. Du måste dock meddela oss detta senast 60 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Specificera aktuell produkt och beskriv problemet. Madera snickeri AB står för returfrakten och vi ersätter dig med ny vara alternativt återbetalar dina pengar. När returen skickas till oss måste kundnummer och ordernummer framgå av försändelsen.

Vi återbetalar pengar för returer och godkända reklamationer inom 14 dagar.

9. Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

Övrigt

Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller.  Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel.

Det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.